zondag 2 november 2014

Weer naar school


Morgen is het dan weer zover. Ik moet naar school. Vanaf mei heb ik al een soort van vakantie. Met een superleuke baan/stage tussendoor. Voor mijn opleiding werk ik in de vakantie's. En ben ik vrij als jullie weer op school zitten. Alleen de wintertijd komt er weer aan dus ik moet ook weer naar school. Aan een kant heel jammer, en aan de andere kant heb ik er zin in.


Opleiding
Ik studeer een leisure and hospitality opleiding. Het is een MBO-4 opleiding die 3,5 jaar duurt. (Nu 3 jaar) De opleiding is vooral gericht op de entertainmentsector. Bijvoorbeeld de animatieteams op campings en hotels. Ik leer hier ook vier talen. Engels, Nederlands, Duits en Spaans. Je krijgt ook gewoon de normale vakken rekenen en economie. En je krijgt speciale vakken die met de opleiding te maken hebben.


Stage
Terwijl ik deze opleiding volg heb ik te maken gehad met verschillende stages. In het eerste jaar loop je stage in het entertainmentteam op een camping in Nederland of BelgiĆ«. De school kiest waar je heen gaat. Hoe groot het team is en of er ook werknemers bij komen. In het tweede jaar mag je naar het buitenland. De meeste gaan via school naar Spanje. Mallorca, Ibiza noem het maar op. Daar lopen ze in een hotel stage. Op deze stageplekken ben je echt met de gasten bezig. Je begeleid bijvoorbeeld de kidsclubs, een sportactiviteit of shows. Wat wel een nadeel is voor het tweede jaar is toch wel dat je 18 moet zijn om naar Spanje te mogen. Ik was helaas te jong en moest in Nederland blijven. Uiteindelijk vond ik het wel fijn want ik heb gewoon een topseizoen gehad. En veel dingen weer geleerd. In het derde leerjaar ga je ook op stage. Helaas weet ik hier nog niet zoveel van af. 

Vanaf morgen zit ik dan echt in het derde leerjaar. Dit is een heel belangrijk jaar. Dat komt omdat je al veel met de examens bezig bent. Dat is het minder leuke. Alleen er staan ook hele leuke dingen tegenover. Je gaat bijvoorbeeld je eigen show maken. En iets doen bij night of The proms. Leuke uitjes met de klas. En gewoon nog veel meer. 

Verder ben ik heel benieuwd wat dit schooljaar te brengen heeft. Nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen, nieuwe vriendschappen enz. 
En dan kan ik uiteindelijk toch niet wachten tot morgen. 

Veel liefs, maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten