zaterdag 22 november 2014

Keuze maken

Daar zat ik dan de hele zomer, vast op een camping. Nouja vast? Soort van. Ik werkte zes dagen in de week als entertainer en had een dag vrij. In de buurt was niks te doen. "Was dit het wel waard?" Deze vraag ging vaak door mijn hoofd. "Heb ik wel de goede keuze's gemaakt?" En het ging dan zo dagen door.



Werken in een entertainmentteam. 
De meeste mensen denken dat het lang leve de lol is. Alleen dat is het niet. Je maakt lange dagen. Je werkt wel op tijden met de gasten. Alleen daar omheen werk je ook. Je bent druk aan het voorbereiden voor shows, de kidsclubs, de sporten en alle andere activiteiten die op het programma staan. Je moet het werk nu niet negatief gaan zien. Het kan ook ontzettend leuk zijn. Je maakt heel veel grappige dingen mee. Er gaan dingen fout en daar leer je van. Later kun je er zelfs om lachen. Er valt bijvoorbeeld een van je teamgenoten op het podium tijdens een show of de muziek gaat raar doen en moet je iets verzinnen. Er gebeuren zoveel dingen waar je later leuk op terug kijkt. 

Weg van huis.
Ook woon je op jezelf. Wel met een paar leeftijdsgenoten. Dat is super gezellig, je leert iedereen super goed kennen. Natuurlijk mis je ook de dingen die je thuis hebt. Voorbeelden hiervan zijn; het heerlijke eten van je moeder, de goede internet verbinding, je eigen bed enz. Je gaat ze echt wel missen vooral op de tijden dat je even een dip hebt. Alleen het is niet het einde van de wereld waar je terecht komt. Je kan altijd nog bellen, sms'en en skypen. En terwijl je weg bent leer je heel veel dingen je wordt zelfstandig en volwassener. Je leert veel van de echte wereld. 

Okidoki
"Een binnenspeeltuin dat is leuk!" Dat was het eerste wat wij tegenelkaar zeiden toen de speeltuin nog niet af was. In het begin werkte alles nog prima. Alleen namaten het einde van het seizoen in zicht kwam ging er steeds meer stuk. En de glijbanen gleden niet meer. Wij besloten om glijmiddel te kopen. Haha glijmiddel hoor ik je denken. Ja dat bestaat speciaal voor glijbanen. En we hebben het geweten. De glijbanen gleden weer mega goed. Alleen helaas gebeurde er iets ergs.  Een vader ging van de glijbaan af. We moesten iedereen evacueren op het moment dat de ambulance kwam. De drie kinderen "job, Auke en Kim" bleven achter bij ons terwijl de vader naar het ziekenhuis ging. En elke dag zie ik nog steeds die kinderen voor me met het verdriet dat ze de vakantie moesten stoppen omdat de vader zijn rug gebroken had.

En dan ben ik toch gebleven. Op elke werkplek heb je up en downs. Het werk is leuk en daar gaat het om. Dan ga je toch niet weg door een paar momenten. Je ziet het zelf als je terugkijkt hoeveel leuke momenten je hebt gehad. Momenten waarvan je veel kan leren. En ik zeker veel van geleerd heb. Als ik een keuze zou hebben dan zou ik graag terug willen. 

Maxine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten