zondag 1 februari 2015

Sparen

Vroeger toen ik jonger was had ik altijd een spaarpot. En dan spaarde ik tot een bepaald moment zodat ik uiteindelijk iets leuks kon kopen. Dit vond ik altijd heel leuk. Alleen tot een paar jaar geleden was ik er ineens mee gestopt. En eind vorig jaar kreeg ik een idee. Gewoon weer een spaarpot maken.




Al sinds Sinterklaas stond de spaarpot klaar. Ik kreeg hem van mijn ouders omdat het jaar bijna voorbij was. En ik sinds eind oktober ook al aan het sparen was. Op 1 januari maakte ik hem toen ook open en toen zat er ongeveer 60 euro in. Helaas minder dan ik had verwacht. Van dit geld kocht ik hele leuke cadeaus voor mezelf. Want ja kerst was net geweest en wat is er dan SALE! 


Vandaag ben ik weer begonnen met mijn spaarpot. Ik stopte al het kleingeld geld dat onder de €1,- is in mijn spaarpot. Uiteindelijk kwam daar een mooi bedrag van €12,60 uit. Een heel mooi startbedrag. Elke zondag aan het einde van de dag plunder ik mijn portomonee om te kijken of ik iets heb onder de €1,-. En zo ja dan gaat het mijn spaarpot in. 

Ik betaal ook altijd liever contant. Dan heb ik altijd het gevoel dat ik iets rijker ben. Heel raar. Het meest probeer ik altijd contant te betalen. Zo weet ik dat er geen onverwachte uitgaven zijn via de bank en weet ik hoeveel ik op mag/kan maken. Ik kijk bijvoorbeeld eerst altijd hoeveel ik op de bank heb staan. Dan kijk ik hoeveel ik af kan nemen en dan haal ik het geld uit een pin automaat. Het voordeel is dat ik hierdoor nooit teveel uitgeef. En bij grote bedragen vind ik het wel wat enger. Ik kijk dan om de seconde of mijn portomonee nog niet weg is. 

Ik ben druk bezig met sparen. Dit is omdat ik me aan het einde van het jaar best wel mag verwennen. En natuurlijk graag spullen uit mijn Wishlist wil hebben.

Twee keer in het jaar ga ik mijn spaarpot legen. De dag na mijn verjaardag (31 juli) en net na kerst. De tussentijd is dan toch ongeveer 6 maanden. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik dit jaar ga sparen. 

Ben jij ook van plan om te sparen of spaar jij al?
Tip! Koop een spaarpot die je niet open kan maken. 

Veel liefs, maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten