dinsdag 24 februari 2015

Sollicitatie stress

Whaaah ik heb het nu, sollicitatie stress. Over minder als een uur heb ik een sollicitatie. Spannend.  Alleen ik kan gewoon niks naar binnen krijgen. Zo zenuwachtig ben ik. Gelukkig zie ik het als gezonde spanning.




Ik solliciteer voor een stage. Ik ga proberen weer als entertainer aan het werk te gaan. En wat zou ik dat toch graag weer willen. Nu ik dit schrijf zit ik in het restaurant van het park. Vol met zenuwen. De horeca dame is al twee keer langsgeweest. Pfff wat een stress. Dingen die ik weet heb ik opgeschreven. Vragen heb ik voorbereid. Alles wat ik kon doen heb ik voorbereid. 

Tijdens het gesprek gingen er dingen door mijn hoofd. Blijven lachen, aandacht erbij houden, in de ogen kijken, niet friemelen en ga zo maar door. Toen zij over het park vertelde zag ik mezelf er al rondlopen. Het is niet een heel groot team. Vind ik ook helemaal niet erg. Want een team van 26 man hoef ik ook echt niet meer. Het gesprek ging al met al gewoon goed. Gelukkig maar. Er is helaas maar een klein probleempje. Ze zoeken iemand die een langere periode kan dan ik werkelijk kan. Helaas kan ik maar 15 weken. Dit is 5 weken minder dan dat hun vragen. Dus dit kan wel een struikelpunt zijn. Ze heeft naast mij nog 4 andere gesprekken. Dus de kans dat ik wordt aangenomen is 20%. Zou het geluk me nog is toevliegen? Laat ik het hopen.

Het is altijd raar dat je zenuwachtig bent. En erna ineens allemaal verdwenen is. Echt waarom denk ik dan. Ik vind sollicitatie gesprekken altijd veel enger dan op het podium staan. Toch irritant. Stiekem denk ik ook wel dat het is doordat ik veel meer lol heb in een show opvoeren dan in een sollicitatie gesprek. Dit is al gauw veel te serieus. Nog even wennen dus. 

Ik ben blij dat het uiteindelijk wel goed is gekomen. Vrijdag krijg ik het te horen. En jullie zijn een van de eerste die het te horen krijgt. 

Hoe zenuwachtig ben jij met een sollicitatiegesprek?

Veel liefs, maxine

2 opmerkingen:

  1. Ik weet zelf nog heel goed, de eerste keer gaan solliciteren is erg spannend & ik had ook zenuwen kreeg ook niks naar binnen! Ik hoop dat je de job zal hebben :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja haha en dan eigenlijk voor niks. Ben aangenomen. Ze belde vandaag al :) (nu hopen dat school het goedkeurt)

    BeantwoordenVerwijderen