dinsdag 20 januari 2015

"Lekker gênant dit" #1

Soms moet je dingen gewoon mededelen. En wat mij vandaag is overkomen moet ik echt mededelen. Het gaat over onze grote vriend. "Je telefoon"




En daar liep ik dan over het station op weg naar mijn perron. Ik zag mijn trein al staan. Het is zon oude sprinter met van die groene bankjes erin. Die zie je niet meer zo heel vaak. Nouja, op mijn traject zie ik ze nog regelmatig. Dromerig liep ik naar de trein en stapte in. Op zoek naar een plekje met ruimte. ik ging bij een (leuke) jongenman zitten. Terwijl ik mijn jas uittrok hoorde ik iets vallen. Het leek alleen van iets verder weg te komen. Ik pakte mijn To-Do boekje en maakte een To-Do lijstje voor deze avond. Niet heel interessant. Het meeste is namelijk van school. Na 5minuten stopte ik mijn To-Do boekje weg en wou ik mijn telefoon pakken. Ik keek drie keer heel me tas door, mijn broekzakken en mijn jaszakken. Maar tervergeefs.... Ik kon mijn telefoon niet vinden. "Het is gejat" dit kwam als eerste binnen in mijn hoofd. En ik ging nadenken. Wanneer had ik mijn telefoon voor het laatst. Dat was op de roltrap. Dus ik had gewoon in deze korte tijd gezakkenrold kunnen zijn. 

Toen ging ik weer nadenken. "Die klap die ik net hoorde zou het?" Op dit moment kwamen twee wat oudere damens bij ons zitten. Ik bleef er over nadenken. Zou ik nu voorschut op de grond kruipen om te kijken of mijn telefoon er ligt. F*ck it, ik doe het gewoon. Ik ging weer in mijn tas grabbelen om te laten merken dat ik iets kwijt was. Want ja dan begrijpen mensen het al sneller. De oude dame naast mij vroeg "Ben je iets kwijt." waarop ik antwoorde. "Ja mijn telefoon. Ik dacht dat ik net iets hoorde vallen, alleen ik weet het niet zeker." Toen begonnen meerdere mensen zich mee te bemoeien. Ze zeiden dat ze ook iets hadden horen vallen. En jawel hoor dat werd dus over de grond kruipen.

"Lekker genant dit" zei ik hardop terwijl ik het maar weglachte. Mensen die lachte mee. Oke het is helemaal niet erg. Ik ben wel ergere dingen gewend dan kruipen over de grond in een trein. Toen ik de eerste keer onder de bank keek zag ik niks. Pas toen ik verder keek zag ik mijn telefoon liggen op een ijzere deel dat uitstak. Ik was zo blij, Ik kon wel een gat in de lucht springen. Samen met de medereizigers lachte ik er even om. En al gauw was het weer verleden tijd. Ik zat weer op mijn plek zwijgend naar buiten te kijken. Wat er gebeurde moest juist echt mij weer overkomen.

Nu ik dit opschrijf zit ik na te denken. Zouden de mensen die dit hebben meegemaakt dit thuis vertellen. Of aan hun vrienden. Het is eigenlijk best wel grappig om er over na te denken. Ik ben gewoon een gespreksonderwerp aan de keukentafel. Wie weet. Ik zou het in ieder geval wel thuis vertellen. 

Ik kon dit gewoon niet achterlaten en moest het melden. Het is gewoon te leuk om voor jezelf te houden. Ik heb soms vaker van dit soort momenten dan sta ik ineens in de middenpunt zonder dat het eigenlijk mijn bedoeling was. 

Heb jij ooit zoiets genants meegemaakt?

Veel liefs, Maxine

4 opmerkingen:

  1. Ooo ik heb dat ook al eens meegemaakt, Ik ging achter boodschappen & na me boodschappen ging ik terug naar huis maar ik vond me huissleutels niet meer in me tas & ik was er zeker van dat ik altijd me sleutels bij me heb! En ik heb heel de weg naar terug naar de winkel naar de grond zitten staren of dat ik nergens me sleutels lag liggen! Na een tijd gaf ik het op en heb ik getelefoneerd naar me schoonmoeder omdat zei een vervangings sleutel heeft van ons huis omdat we aan het verbouwen waren, en ze kwam direct met de sleutel & ik heb meteen overal gezocht in huis nergens te bespeuren en ik deed plots me jas af & hang me jas op in onze dressing wat zie ik daar liggen me huissleutels! Maar toen ik op straat vloekte staarde ook mensen die me voorbij liepen dus vond ik het ook wel gênant!
    X gelukkig heb je terug je gsm :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah ja dit herken ik wel, ben ook heel vaak de sleutels kwijt. Alleen gelukkig nooit zo erg. Ben ook heel blij dat ik hem nog heb. X

      Verwijderen
  2. Oh serieus, dit is iets voor mij! Irritant gewoon! Gelukkig heb je m terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja helaas wel, alleen ook weer leuk om na te vertellen. Ben ik ook heel blij om.

    BeantwoordenVerwijderen