vrijdag 19 december 2014

Slechte gewoontes

Iedereen heeft slechte gewoontes, ik heb er twee voor jou neergezet. Het is super irritant en je moet het verbeteren. Maar het lukt niet altijd. 
Nu schrijf ik over twee gewoontes die ik al heel lang heb en afleren dat lukt maar niet.



Slechte gewoonte: nagelbijten
Dit doe ik al vanaf ik jong ben. Ik vind het zelf heel erg jammer dat ik het mezelf ooit heb aangeleerd. Maar ik kan dan ook weer niet met lange nagels werken. Dus ik ben nu van plan om ze te laten groeien. In ieder geval ik ga het proberen. Zo kan ik ook nagellak gaan gebruiken. Dat maakt ziezo je look altijd wat meer af. En ik hou van wat kleur. Dus ja ik vind het heel belangrijk om deze slechte gewoonte af te leren. 

Slechte gewoonte: uitstellen
Heel veel mensen doen dit en ik ook. Ik moet het eigenlijk niet doen maar elke keer gebeurt het weer. Ik zet tegenwoordig ook dingen in me agenda die dan om zo laat af moeten maar dat lukt niet altijd omdat ik dan weer ineens iets anders heb of later thuis kom door drukte. Dat is heel irritant, ik stel zelfs de hele belangrijke dingen uit. En dat moet ik ook echt niet meer doen. Ik ben er ook nog niet echt achter hoe ik het kan afleren. Ik probeer het wel steeds, alleen het lukt me nog steeds niet. 


Wat zijn jou slechte gewoontes??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten