zaterdag 27 december 2014

Plog: 2e kerstdag ~ winter Efteling



Vandaag een heerlijk dagje naar de Efteling geweest. Ik dacht dit is wel leuk om te ploggen. Kijk mee hoe mijn tweede kerstdag was.


Al vroeg vertrokken we naar de Efteling. Helaas hadden veel meer mensen dit in hun gedachten en stonden we al gauw in de file. Ik werd hier al meteen chagerijnig van. Alleen dit verpest de dag niet hoor! 
Na een ongeveer 25 min in de file rijden waren we daar eindelijk! De Efteling yay. Gelukkig scheen de zon gewoon
Mensen heel veel mensen. Wij stonden al helemaal achteraan op de parkeerplaats en er bleven maar mensen komen en komen. Pfff wat wordt het druk!
Pardijntje! Eerlijk gezegt vond ik de poppen vroeger leuker.
Eerste actractie de fata morgana. Na 45minuten wachten konden we er eindelijk in. Hij is wel echt leuker geworden sinds de renovatie. 
Eten! Het hele gezin was gearriveerd dus gingen we eerst even eten. We gingen binnen bij de steenbok zitten en zoals je kan zien was het er niet echt warm. 
Wandelen over het nieuwe pad die echt dichtbij de bootjes komt. 
De autootjes in. Nou kijken hoe me nichtje erin zit. Want wij waren doorgelopen naar Joris en de draak alleen die was dicht vanwege een storing. Daar hebben we ook nog 20minuten stilgestaan in de hoop dat hij open ging. En ja zoals altijd zul je zien dat hij open gaat als je wegloopt. Dat was nu weer het geval. 
De bootjes in met onze grote vrienden. De meeuwen. Wat zijn het toch irritante beesten. Ik raad aan gooi geen eten naar ze! Dan komen er alleen maar meer haha. 
Selfie met me nichtje! Lachen
Het treintje, had hem de hele dag nog niet gezien en nu we er net overheen liepen kwam hij langs. 
Dan zit je even gezellig bij het kampvuur komen er ineens een paar entertainers/muzikanten liedjes zingen. Werd het toch even wat gezelliger. En de vogelrok is trouwens zo leuk opgedoft met zen kerst sjaal en muts.
Op sommige gebouwen van de Efteling worden lichtschows gedaan. Wij keken die van de villa volta. Wel leuk om een keertje te zien. Maar hij kwam daarna om de 15min. En eerlijk gezegt werd ik er wel gek van na een tijdje. 
Door het sprookjesbos terug naar huis. Zie hier de sprookjesboom in het donker. Toch een beetje creepy vind je niet. 
Uitgang in zicht! Helaas was het dagje alweer voorbij. Helaas helaas. Was een leuk gezellig dagje in de Efteling. Laatste keer voor dit jaar. 

Ben jij al naar de winter Efteling geweest?

Veel liefs, maxine 























Geen opmerkingen:

Een reactie posten