maandag 9 februari 2015

Essence effect eyeshadow

Een hele lange tijd geleden kocht ik deze oogschaduws van essence. Ik raakte er heel erg nieuwsgierig naar doordat de verpakking en de substantie heel anders was dan normaal. Toen ik van de week door de kruidvat liep zag ik dat ze uit het assortiment gaan. Huh wat? Mis ik iets. Dus nog net voor ze definitief weg zijn review ik deze twee oogschaduws voor jullie.



Ik kocht de 01 "egypt's treasure" en 02 "Brazil's sunset."
De verpakking is een tube, in de tube zit 7ml aan oogschaduw. Nummer 01 "egypt's treasure" is een licht beige Kleur met een shimmer. En nummer 02 "Brazil's sunset" is een wat bruinere Kleur met een shimmer. In de verpakking lijken beide kleuren op elkaar. Je ziet echt een heel klein beetje verschil. 

De pigmentatie is heel mooi. Doordat het product door een klein gaatje gaat verbruik je weinig product.  Je moet helaas wel zelf onderzoeken hoeveel je moet gebruiken van de oogschaduws. Het is al heel makkelijk veel te dik. Dat is wel een nadeel. 
Het product is wel kwaliteit waardig. De oogschaduws blijven goed op mijn ogen zitten. Er is geen sprake van fall out. Dit komt doordat het product creamy is. Zelf bracht ik de oogschaduw aan met mijn vinger. Dat geeft het mooiste effect.

Ik ben niet heel eg tevreden over het product. De verpakking is handig en ook weer niet. Je moet opletten hoeveel oogschaduw gebruikt. En met een kwastje breng je het product niet heel erg mooi aan. Maar ik noem het ook geen misskoop. Door het kleine prijsje mag hij deze kleine foutjes wel hebben vind ik. Natuurlijk het liefst niet. Alleen dat gebeurt zelden. 

De essence effect eyeshadow krijgt van mij een 6,5.
Je kunt de essence effect eyeshadow kopen bij de kruidvat. 
Heb jij een van deze essence effect eyeshadow? Wat vind jij ervan?

Veel liefs, Maxine. 

4 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren, zelf zou ik ze gebruiken als basis & dan een bruine oogshaduw er overheen :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig pigment! Fijne review, want ik denk dat ze mij anders niet opgevallen waren

    BeantwoordenVerwijderen