woensdag 10 december 2014

DIY: glitter klok


Vandaag ga ik laten zien hoe ik deze glitter klok heb gemaakt. Ik ben hier in totaal 2 dagen mee bezig geweest. Dit was omdat de lijm en de glitters moesten drogen.



Benodigdheden
- klok (action)
- kwast (action)
- glitter (big bazaar)
- lijm (big bazaar)
- schaar
- plakband
- pen 
- papier
- beker/bakjes

De meeste dingen zul je wel gewoon in huis hebben. Ik had bijvoorbeeld alleen de glitters en de lijm gehaald. De klok had ik nog van deze zomer. 

Stap 1
Je tekent een rondje op het papier die net zo groot is als de glasplaat van de klok. Je knipt het rondje uit. Dan maak je hem vast met behulp van plakband aan de glasplaat. Je kijkt of hij goed blijft zitten. Als dat niet zo is maak je het papier ook nog een klein beetje vast aan de binnen randen van het zilvere gedeelte.

Stap 2
Je legt de klok op een stuk krant en je maakt de lijm*. Je doet ook een beetje glitter in een bakje. 
Je hebt minder glitter nodig dan je denkt. Ik heb 1/3 van een glitterpotje gebruikt. 

Stap 3
Nu doe je de kwast in de lijm en daarna in de glitter. Je smeert het uit op de zilvere gedeelte. Als je dit gedaan hebt laat je het drogen tot het droog is. Dit doe je 3a4 keer. Doordat de ondertoon en de glitter zilver is maakt het niet uit dat je nog wat spiegelbeeld ziet. Zelf vind ik dat ook een wat leukere effect geven. 

Stap 4
Als de klok goed droog is kun je het ronde papier eraf halen. Doe dit wel voorzichtig anders komen er nog wat glitters op de glasplaat. Als je dit gedaan hebt kun je de batterij erin stoppen de tijd goed zetten en ophangen aan de muur. 

Zelf vind ik de klok heel leuk geworden. Ik had niet echt verwacht dat het zou lukken maar het is toch gelukt. Nu heb ik weer een leuke klok voor mijn nieuwe kamer die ik later dit jaar krijg.

Lijm*
Hoe maak je de lijm.
1. Je doet een beetje lijm in een bekertje.
2. Je voegt net zo veel water als lijm toe.
3. Je roer met de kwast en de lijm.
4. En je hebt je eigen knutsellijm

Hou jij van glitters? 

Veel liefs, maxine

2 opmerkingen: