zondag 14 december 2014

Books I want #1


Iedereen heeft wel een aantal boeken liggen. Deze heb je al gelezen of je wilt er aan beginnen. Ik heb veel boeken al gelezen. Vroeger leende ik veel in de bieb. Alleen sinds mijn pas verlopen is koop ik ze toch liever zelf. Ik ben nu naar drie boeken aan het kijken die ik heel graag wil lezen. Twee van deze boeken zijn nu wel al bekend. Een hiervan is niet zo bekend.




The foult in out stars - John green
Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Op bol.com wordt hij met 5 sterren beoordeeld. Ik ben heel benieuwd. Is dit het waard?
Je kunt het boek kopen in het Nederlands en in het Engels. 

Girl online - Zoƫ sugg
From YouTube sensation Zoella comes a debut coming-of-age novel that perfectly captures what it means to grow up and fall in love in today’s digital world.

I have this dream that, secretly, all teenage girls feel exactly like me. And maybe one day, when we realize that we all feel the same, we can all stop pretending we’re something we’re not… But until that day, I’m going to keep it real on this blog and keep it unreal in real life.

Penny has a secret.

Under the alias GirlOnline, Penny blogs her hidden feelings about friendship, boys, high school drama, her crazy family, and the panic attacks that have begun to take over her life. When things go from bad to worse, her family whisks her away to New York, where she meets Noah, a gorgeous, guitar-strumming American. Suddenly Penny is falling in love—and capturing every moment of it on her blog.

Op bol.com wordt het boek beoordeeld met 5 sterren. Helaas is dit nog maar op 2 reacties gebaseerd. Ik wacht nog even. 
Je kunt het boek alleen kopen in het Engels. 

Over The edge - helen vreeswijk en Dirk bracke 
Chris is gefrustreerd omdat hij niet meteen moeders mooiste is. Hij voelt zich alleen nadat zijn ouders gescheiden zijn. Hij zou wel willen vrijen met de knappe Fien, maar die is verliefd op zijn vriend Ruud. Gore internetfilmpjes winden hem op en doen hem op zoek gaan naar seks. De zoektocht naar de ultieme kick wordt steeds opwindender, steeds gewelddadiger. Fien zou de kers op de taart zijn.

Recensie(s)

Chris (17) is verliefd op Fien, maar zij ziet hem niet staan. De gefrustreerde jongen is geobsedeerd door seks. Hij besluit hoe dan ook seks te hebben met een meisje, dat dan wel op Fien moet lijken. Vanuit Antwerpen gaat hij naar Nederland: daar randt hij een jong meisje aan. Daarna volgen steeds gewelddadigere aanrandingen en verkrachtingen. Al die tijd blijft seks met Fien zijn ultieme wens. De Nederlandse politie ziet al snel de verbanden, maar het duurt even voordat alle zaken samenkomen. De hoofdstukken over Chris en Fien, waarin het perspectief steeds tussen hen wisselt, zijn geschreven door Dirk Bracke. Zeer gedetailleerd beschrijft hij Chris´ daden. De hoofdstukken over het politieonderzoek zijn van Helen Vreeswijk. Het verhaal is spannend: de lezer ziet het net zich rond Chris sluiten. Zijn verhaal zal menig lezer rode oortjes bezorgen, maar de openhartigheid maakt op de volwassen lezer toch een wat geforceerde indruk. Het is de vraag of met name Bracke hier zelf niet 'over the edge' gaat. Vanaf ca. 15 jaar.

Ik heb dit boek al gelezen. En ik had hem in twee dagen uit. Zo verslavend was hij dus. Hij is mij in die 5 jaar echt bijgebleven en daarom wil ik hem gewoon hebben. Ik wil hem ook gewoon echt nog een keer lezen. Kan niet wachten tot ik hem ooit weer in mijn handen kan hebben.

Op bol.com wordt dit boek beoordeeld met 4 sterren (22 recensies) 
Dit boek is alleen in het Nederlands te verkrijgen.

Heb jij nog een boek die je graag wilt lezen? 

Veel liefs, Maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten