vrijdag 7 november 2014

Once upon a time

Het is een van mijn nieuwe verslavingen. De serie Once Upon A Time heb ik perongelijk ondekt op Netflix. Ik was een beetje rond aan het zoeken naar een leuke film die ik samen met mijn ouders kon kijken. En toen zag ik het staan bij aangeboden films "Once Upon A Time". Me ouders wouden hem niet kijken, omdat het natuurlijk geen film was. Voor mij was het geen probleem want nog die zelfde avond keek ik het via mijn Ipad op mijn kamer.




Ik was meteen verkocht. Nouja bijna meteen. De eerste afleveringen zijn langdradig en moeilijk om bij te blijven. Hoe verder je in het verhaal komt hoe leuker het word. Ik probeer nu elke dag een aflevering te kijken. En bij sommige wil ik verder kijken. (Vaak doe ik dat dan ook) In Once Upon A Time kijk je mee in twee werelden. In het begin zie je het leven van nu in storybrooke dat alle bewoners vergeten zijn wie ze waren in het sprookjesboek. Sommige mensen weten het wel nog. Bijvoorbeeld de boze heks die op de bewoners een vloek heeft neergelegd. Je kijkt ook mee in de verhalen van het boek. Daar zie je wat er heeft afgespeeld voordat de bewoners in storybrooke terecht kwamen. De gebeurtenissen in storybrooke lopen gewoon in een rode draad door. Alleen de gebeurtenissen in het boek springen steeds op en neer. 



Once Upon a Time is een Amerikaanse televisieserie van ABC. De reeks is bedacht door schrijvers en producenten EDWARD KITSIS en ADAM HOROWITZ en gaat over een vervloekt stadje in MAINE waar sprookjesfiguren gevangen zitten zonder happy ending. Wie zij werkelijk zijn, weten zij niet. Hun enige hoop is Emma Swan, de dochter van Snow White en Prince Charming. Zij is namelijk de uitverkorene om de vloek te verbreken. 
Het begin
Henry Mills krijgt van zijn lerares Mary Margaret Blanchard een sprookjesboek. Ze geeft deze aan hem omdat ze vindt dat sprookjes zorgen voor hoop. Al snel legt Henry een connectie tussen het boek en de inwoners van Storybrooke. Hij linkt zijn moeder aan de Evil Queen en Mary Margaret aan Snow White. Hij gelooft dat zijn biologische moeder Emma de dochter van Snow is.
Het sprookjesboek: In het sprookjesboek staan de verhalen geschreven van alle inwoners van Storybrooke. Zodra August W. Booth in Storybrooke arriveert, voegt hij zijn eigen verhaal (dat van Pinnochio) toe. Naast de getoonde verhalen uit the Enchanted Forest, laat het boek af en toe ook een glimp zien van andere landen, zoals Oz En van Alice in wonderland. 



Once upon a time vind ik een echte aanrader. Het is echt een geschikte serie voor je als je dol bent op fantasie en sprookjes. Je moet er wel in geloven dan zie je de magie zelf ook. Ik was in het begin al aan het raden wie wat kon zijn van het sprookjesboek. Heel apart want met sommige mensen had je nog geen contact gehad in de serie maar was je wel aan het nadenken over wie het kon zijn. Je hebt natuurlijk verschillende mensen uit sprookjes. Bijvoorbeeld Assepoester, Roodkapje, Japie krekel, pietertje muis (Assepoester). Je ziet ook in de serie de verhalen achter sommige bewoners. Dat vind ik heel leuk eraan. Je ziet bijvoorbeeld hoe de boze heks slecht is geworden. Je ziet haar jeugd. Ik vind dat echt een pluspunt aan de serie. 

Seizoen 4:
Seizoen 4 is nu al te zien in Amerika. En in Nederland komt hij binnenkort ook op tv. Op 18 november is once upon a time te bewonderen op film 1 première. Om 21.15u begint het en dan krijg je eerst een samenvatting van de eerste drie seizoenen. En dan om 22.15u begint het echt seizoen 4 van once upon a time. En ik kan een ding zeggen: 

Ik kan nu al niet meer wachten tot ik bij seizoen 4 ben!! 



Iemand vroeg mij om een punt te geven voor de serie. Ik zeg dan toch wel een 8,5. 
Je kunt Once Upon A Time zien vanaf seizoen 1 op Netflix. Je kunt al een abonnement nemen op Netflix voor €7,99 per maand. 
Ik vind het er echt geschikt voor. 

Welke serie raad jij aan? 

Veel liefs, Maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten